Є люди,перед світлою пам’яттю яких ми в глибокій пошані схиляємо голову,-таким залишився для нас В.О.Сухомлнський. Його педагогічна спадщина різноманітна,різнопланова,багатоаспектна і втюлює в собі перевірені практикою педагогічні ідеї,знахідки та рекомендації,що не втрачають актуальності і сьогодні. Морально-естетичне виховання втілюється в навчальний процес на основі читання казок,оповідань В.О.Сухомлинського. Щоб ефективно справитися з цим завданням вихователі опрацьовують додаткову літературу;проводяться консультації та семінари для молодих педагогів.
Був проведений семінар на тему: «Проблеми виховання всебічно-розвиненої особистості». Ці проблеми містять низку норм і правил поведінки,любов і красу до рідного краю природи.
А щоб точніше і яскравіше закладати морально-естетичний розвиток в душу дитини, плануємо у всіх видах художньої діяльності (малювання гуашевими та акварельними фарбами).
Для організації екологічного мислення, простору пізнання, для активізації творчого інтимного потенціалу дітей,формування таких моральних якостей як доброта,чуйність і красота до навколишнього розробляємо тему: «Пізнання краси та виховання почуттів під час ознайомлення з природою»
(програма занять з екопсихології «Я» і «Світ»,яка співзвучна з напрямком експериментальної роботи ДНЗ «Сонечко»).
Обговорювалися питання нового підходу до планування, завдання навчальної діяльності планували за лініями розвитку та сферами життєдіяльності.
Групові консультації вирішували завдання комплексного підходу у роботі з дітьми. Кожна консультація проходила в творчій атмосфері з конкретними рекомендаціями та практичними порадами.
Форми і методи роботи, впровадження нової Базової програми «Я у Світі» обговорювались за круглим столом з вихователями, методистами району.
Успішно пройшли святкові ранки:
· «Осіннє свято»;
· «Новий рік»;
· «8 березня»;
· «Родинне свято»;
· «Зустріч весни»;
· «Випуск до школи»;
Проводили, тематично розважальні заняття:
· «Святий Миколай»;
· «Різдво Христове»;
· «Паска».
У садочку діти щомісяця відвідували лялькові вистави, які показувалися працівниками ДНЗ.
Для закріплення знань дітей проводилися підсумкові заняття за II-III квартали, в усіх чотирьох групах.
За планом Районного методичного кабінету в районі відбулося 29 відкритих занять на базі ДНЗ «Сонечко» проводились такі заняття :
Інтегроване заняття за літературними творами В.О Сухомлинського «Філософія природи». Заняття для середніх груп «Політ у космічний простір». Інтегроване дослідницьке заняття з пріоритетом екологічного виховання “Поважаємо природу, всім розкажемо про воду” . Заняття з фізкультури «Хто зі спортом дружить завжди буде дужий». Метод обєднання завідуючих «Перспективний розвиток навчальних закдадів району».
Діти отримали багато задоволення, позитивні емоції і багато вражень від побаченого. Перспективним напрямком роботи на наступний рік є подальше формування тісного взаємозв’язку ДНЗ із сім’єю з метою здійснення диференційованого підходу до кожного вихованця.
З метою пом’якшення адаптації дітей до умов ДНЗ були проведені батьківські збори на яких дались рекомендації підготовки дітей до д/с.
Завдання вдосконалення роботи з підготовки дітей до шкільного навчання на наступний період є формування адекватної самооцінки, зниження рівня тривожності дітей.
Основною формою підвищення професійної майстерності педагогів була самоосвіта, консультування.
Виходячи з аналізу освітньої та методичної роботи 2015-2016 н.р, враховуючи досягнення і перспективи розвитку педагогічний колектив визначає такі приоритетні завдання на 2016-2017 н.р.:
- Удосконалювати рівень професійної компетентності педагогів на основі особистості - орієнтованого підходу.
- Продовжувати формувати у дітей різні види мовленнєвої компетентності ( лексичної, граматичної, комунікативної).
- Продовжувати працювати над морально-естетичним вихованням дошкільників використовуючи спадщину В. О. Сухомлинського.
- Навчально-виховну роботу здійснювати згідно вимог Базової програми «Я у Світі».
По підготовці старших дошкільників до школи, відповідно до наказу МОН України від 23.11.2010 року № 1111, впроваджено в роботу програму розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Для більш ефективної роботи вихователів по підготовці до школи та закріплення дітьми набутих знань, умінь і навичок на роботу в садочок запросили фахівця практичної психології та англійської мови. Програму, за якою працює практичний психолог, розробляли 3 сторони: завідуюча ДНЗ «Сонечко», Сапожнікова Н. Л., вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. №1, Найда А. Г., практичний психолог . В неї входить:
- Підготовка руки до письма;
- Засвоєння навиків читання;
- Вдосконалення навиків лічби;
- Психологічна готовність дитини до школи.
Показниками психологічної готовністю дітей до школи є:
- Орієнтовні поняття про школу, для чого вона існує;
- Бажання відвідувати її та інше.
Наш колектив дуже любить виховувати дітей, відноситься до роботи з душею і відповідальністю.
Створення умов та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Плануваня роботи в дошкільному закладі здійснюся відповідно до Інструктивно – методичного листа Міністерства освіти і науки України «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» .
Саме річним планом регламентувалася організація методичної роботи дошкільного навчального закладу, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес, згідно з концептуальними засадами Базового компоненту дошкільної освіти (нової редакції). Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ДНЗ функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків.
Протягом року кабінет поповнився наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально – методичною літературою, дидактичним аудіо та відео матеріалом. Педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітньо-виховного процесу з навчального на розвивальний.
Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями: “Дошкільне виховання”, “Палітра педагога”, комплект “Зразковий дошкільний заклад”, у складі якого журнали «Практика управління дошкільним закладом», “Вихователь – методист дошкільного закладу”, “Музичний керівник”, «Практичний психолог» та “Коза – диск” .
Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахового майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, міні МО, використання кращого досвіду вихователів нашого ДНЗ, міста, інших областей, проходження курсів підвищення кваліфікації при КОІПОП.
Впровадження в практику роботи інноваційного підходу на основі сучасних вимог до використання засобів фізичного виховання дошкільників, наступності в роботі практичного психолога, вузьких спеціалістів та вихователів сприяло досягненню високого рівня рухової активності дітей на заняттях з фізкультури та правильного розподілу психофізичного навантаження під час проведення рухливих і спортивних ігор в повсякденному житті.